Wednesday, July 27, 2011

Entri Khas: Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan ^_^

Gambar carian google: www.quranohadees.com 

Alhamdulillah....syukur kerana masih diberi kesempatan untuk menemui Ramadhan (InsyaAllah!)

Seronoknya dah nak masuk Ramadhan ^_^
Seronok untuk bertemu bulan yang penuh barakah ^_^
Seronok nak bertadarrus, bertarawikh dan mengumpul sebanyak2 pahala yang boleh (InsyaAllah) ^_^
Seronok nak berpuasa jugak! ^_^
Tahun ni OMR bertadarrus kat opis baru...rindu plak rasanya dengan kawan-kawan kat opis lama...
InsyaAllah, Ramadhan tahun ni OMR nak cuba khatamkan Al-Qur'an melalui bacaan sendiri kat rumah jugak (InsyaAllah)....dan InsyaAllah nak ajak En.RJ dan TF Sr. untuk sama-sama mengaji...

Ok..ni OMR nak kongsi bersama lafaz niat puasa (harian) dan lafaz niat puasa sebulan...serta  doa berbuka puasa (terima kasih kepada zelo55.com sebab OMR ambil dari blog dia ^_^)

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta'ala


Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta'ala


Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau aku beriman dan dengan rezekiMU aku berbuka dengan rahmatMU yang Maha Pengasih dan Penyayang


Semoga ibadah kita semua di sepanjang Ramadhan ini akan diterima olehNYA dan dirahmatiNYA selalu (Amin!)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi bagi 'respon'....i like!